Oglądanie TV wiąże się z wiodącymi przyczynami zgonu w USA
28 października 2015, 11:53Długi czas oglądania telewizji wiąże się z 8 wiodącymi przyczynami zgonu w USA.
Kontrasty oka gracza
30 marca 2009, 09:56Komputerowe gry akcji nie tylko nie niszczą wzroku, ale także poprawiają czułość oka na kontrast (ang. contrast sensitivity). Można więc powiedzieć, że stanowią swego rodzaju trening.
Zaczęło się od prac melioracyjnych w latach 30. XX w. Teraz wiadomo, że w neolicie pole było laguną, w której łowiono ryby
29 czerwca 2020, 14:15Archeolodzy opisali świetnie zachowane przybory - haczyki na ryby i harpuny - rybaków, którzy żyli w okolicy dzisiejszego Jortveit na południu Norwegii w neolicie. Ponieważ wykonano tu prace melioracyjne, artefakty znalezione w latach 30. XX w. i ostatnio nie są, niestety, zachowane równie dobrze...
Irlandczyków zabił HERB-1
23 maja 2013, 11:28Za XIX-wieczny Wielki Głód w Irlandii odpowiadał szczególny szczep zarazy ziemniaczanej, nazwany HERB-1. Do takiego wniosku doszedł międzynarodowy zespół naukowy, który jako pierwszy w historii zsekwencjonował genom roślinnego patogenu
Kofeina chroni pamięć starszych kobiet
7 sierpnia 2007, 09:11Kofeina pomaga zapobiec deterioracji intelektualnej u starszych kobiet.
Słodziki prowadzą do rekalibracji mózgu
13 lipca 2016, 13:31Badania na ludziach i zwierzętach sugerowały, że sztuczne słodziki zwiększają głód i sprawiają, że je się więcej. Nowe studium przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Sydney oraz Instytutu Badań Medycznych Garvana wykazało, czemu się tak dzieje.
Dolina niesamowitości u makaków
9 listopada 2009, 11:29Dolina niesamowitości (ang. uncanny valley), czyli gwałtowne negatywne uczucia w stosunku do antropomorficznych urządzeń, rysunków czy maszyn, które w dużej mierze, ale nie całkiem przypominają nas samych, może być zjawiskiem głębiej zakorzenionym ewolucyjnie, niż pierwotnie przypuszczaliśmy. Okazuje się bowiem, że makaki również są bardzo nieufne w kontakcie z prawie idealnymi cyfrowymi replikami małp.
Kwantowe go do testowania sztucznej inteligencji. Czy SI poradzi sobie z grami takimi jak mahjong?
3 sierpnia 2020, 14:31Fizycy z Chin zaprezentowali wersję gry go opierającą się na mechanice kwantowej. W swojej symulacji naukowcy wykorzystali splątane fotony do ustawiania kamieni na planszy, zwiększając w ten sposób trudność gry. Ich technologia może posłużyć jako pole testowe dla sztucznej inteligencji.
Dzieci starszych samic są bezpieczniejsze
19 grudnia 2013, 10:53Dzieci starszych lemurzyc katta (Lemur catta) rzadziej zostają ranne.
Posiadanie starszego rodzeństwa negatywnie wpływa na wzrost
14 września 2007, 08:32Posiadanie starszego rodzeństwa, zwłaszcza brata, może ograniczać wzrost młodszych dzieci. Według ekspertów, przyczyną jest "kondycja" macicy po pierwszej ciąży.